• يکشنبه ١٥ مرداد ١٤٠٢-١١:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٥٥
صادقی :7-167

کمیته ای مستقل برای علت یابی حادثه پله برقی علی آباد مأمور شود / شهرداری پاسخ تذکرات را به موقع بدهد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه پله برقی علی آباد گفت: باید کمیته ای مستقل برای علت یابی این حادثه مأمور شود و با مقصرین حادثه، برخورد قانونی به عمل آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورا ضمن ابراز تأسف بابت اتفاق رخ داده در پله برقی محدوده مترو علی آباد گفت: پیشنهاد من این است که کمیته ای مستقل برای علت یابی این حادثه مأمور شود تا دیگر شاهد تکرار حوادث مشابه نباشیم و همچنین مقصر یابی شود و با مقصرین برخورد قانونی به عمل آید. 
صادقی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از انتظارات اعضای شورای شهر این است که پاسخ تذکراتمان به موقع داده شود. در چند مورد من تذکراتی داده ام که هنوز پاسخ آن را دریافت نکرده ام؛ از جمله تذکری که در خصوص حسن اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز در تاریخ ۱۲ اردیبهشت و با شماره نامه ۱۹۷۷ ارسال شده، یا تذکر دیگری درباره عدم برگزاری نمایشگاه در محل شهر آفتاب که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و به شماره نامه ۲۵۵۹ ارسال شد. هنوز پاسخی دریافت نکرده ام. 
صادقی در ادامه با اشاره به مواردی در خصوص سایت شفاف گفت: در بخش سفرهای خارجی هنوز گزارش سفر اضافه نشده که امیدواریم شهرداری هر چه سریعتر این مصوبه را به اجرا بگذارد .
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین شش مورد به عنوان اسناد مساعدت به اشخاص حقوقی روی سایت قرار داده شده که بخش‌های ناقص زیادی دارد و میزان کمک و اطلاعات مربوط به اسامی و دلایل کمک در سایت نیست و باید روی سایت قرار بگیرد.
احمد صادقی گفت: علی رغم پیگیری‌های قبلی، هنوز فقط دو نفر به عنوان وکیل شهرداری در بخش وکلا بارگذاری شده که امیدوارم با جدیت و دقت تکمیل بشود. 
وی همچنین افزود: به نظر می آید بخش حواله معاملات روی سایت شفاف به روز نیست، چون آخرین قراردادهای این بخش مربوط به سال ۱۴۰۰ می باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: در برنامه چهارم شهرداری، بندهای خوب و مترقی درباره هوشمندسازی گنجانده شده که ضروری است شهرداری زودتر اجرای آنها را گزارش کند؛ چراکه به طور قطع محقق شدن این موارد، سبب بهبود وضعیت تعامل شهرداری و شهروندان خواهد شد. 
صادقی در ادامه سخنان خود خاطر نشان ساخت: همچنین مصوبه الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه يكپارچه نمودن درگاه صدور مجوزها، گواهي‌ها، استعلامات و خدمات غيرحضوري شهرداري تهران هنوز اجرایی و لایحه مربوطه ارسال نشده است. این در حالی است که از تصویب این مصوبه بیش از ۱۴ ماه می گذرد. در حالی که تدوین و اجرای مصوبه، مشکلات مردم در گرفتن مجوز و گواهی و استعلامات رو رفع میکند و به سهولت زندگی مردم کمک خواهد کرد. همچنین مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه اصلاح فرایند صدور پروانه هم هنوز منجر به ارایه لایحه نشده است.
صادقی در پایان گفت: در کنار این موارد مصوبه الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه برنامه‌هاي اجرايي و عملياتي مديريت شهري در كاهش تورم و افزايش توليد مربوط به تاریخ ۱۶ اردیبهشت سال جاری است که مقرر شده بود ظرف مدت یک ماه شهرداری لایحه را ارسال کند. اما اکنون قریب به ۳ ماه از تصویب این مصوبه گذشته و هنوز لایحه به دست ما نرسیده است. لذا درخواست ما از شهرداری این است که به مصوبات توجه و زمانبندی در ارایه لوایح را رعایت کند و هرچه زودتر لایحه مربوطه که در راستای شعار سال هست رو تهیه و ارسال کنند که تا پایان سال ثمراتش رو مردم عزیز شاهد باشند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: